Mit látsz az utcán? - GG

2010.01.01. 15:00 W35

Interjú-t olvashattok GG-vel aki sablonban 
ottvan a szeren. Legyen az az mnulla galériában
vagy egy vásznon.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-          Mivel foglalkozol pontosan?
 
Sok mindennel. Amivel pénzt lehet keresni. Festek képeket/falakat megrendelésre;
pólókra, pulcsikra tervezek dizájnokat; gravírozok; és persze próbálom eladni azokat
a képeket, amiket nem megrendelésre festek. Mondanom sem kell ez a legnehezebb.
És persze van a ’streetart’, amit azért csinálok, mert jólesik.
 
-          Mesélj a kezdetekről. Minek a hatására kezdtél el ezzel foglalkozni?
Először persze graffitivel kezdődött, mint szinte mindenkinél. Még gimnáziumban ’96 táján csináltunk egy csapatot haverommal és nyomattuk a tegelést meg bombázást. Ebbe én hamar beleuntam, mert valahogy nem adta azt az érzést, amit vártam. Csak 2000 környékén kezdtem újra, de akkor már nem graffiti formájában.
 
-          Milyen szerepet tölt be az életedben az alkotás? Miért csinálod?
 
Az, hogy benne van a véremben elég klisének hangzik, de igaz. Mióta az eszemet tudom a vizualitás lételemem. Nem tudok mást. Ezért is mentem rá masszívan erre a vonalra. Sok rajziskolába jártam (Budai Rajziskola, Nemzeti Galéria GY.I.K. műhely, Kisképző…stb) és 2005-ben diplomás képzőművész lettem. Halleluja.
 
-          Mikor érezted azt, hogy neked tényleg érdemes ezzel foglalkoznod?
 
Talán akkor, amikor még általános iskolában nyertem valami kerületi rajzversenyt és az országoson 11. vagy 12. lettem. Nekem is nagy élmény volt, de főleg szüleim jöttek, rá, hogy érdemes ebbe energiát fektetni, és onnan mindenben támogattak szerencsémre. Amúgy nagyon nem volt megvilágosodás. Annyira egyértelmű volt nekem, hogy ezt akarom csinálni, hogy senki és semmi nem volt, aki, vagy ami befolyásoljon.
 
Mik a terveid a jövővel kapcsolatban ?
 
Szeretnék minél többet festeni utcán legálisan. Próbálkozom a helyi önkormányzatnál, hogy legalizáljanak egy-két félreeső falat. Úgy érvelek, hogy ők is jobban járnak, mert ahelyett, hogy szét vannak cseszve, lehetne murálokat festeni, amit nem rondítanak szét. Legalábbis tovább kitartana, mint egy fehér fal, ami 2 hét alatt rommá van firkálva.
 
-          Ha már a jövőnél tartunk, szerinted van jövője a magyar graffiti és street art-nak?
Persze, hogy van. Amíg vannak emberek, akik csinálják addig lesz. Csak több legális fal kellene szerintem, ahol igényesebb dolgokat csinálhatnánk. Nem csak vonatsínek mellett, ahol maximum 2 másodpercig láthatod, hanem olyan helyeken, mint például az Etele téri metróépítkezést őrző OSB falapok. Persze az sem állandó, amint kész a metrómegálló, lebontják…
 
-          Kinek mondanál köszönetet? És miért?
 
Menyusnak az állandó mentális és fizikális támogatásért. Yoghürtnek a kollabokért és megrendelésekért. Vokhának a jamért a tűztérben. Break-nek a közös festegetésekért. Brutálnak az újpesti mókáért. Eerie-t-nek meg csak úgy. Akit kihagytam és számit, üzenem, hogy ne oltsanak, mert kimaradtak.
 
-          Végül mondd el: mit láthatunk tőled az utcán?
 
Főleg Törökbálinton vannak dolgaim, van itt egy kis völgyhíd szép méretes pillérekkel, amit elneveztem mnulla galériának (http://www.flickr.com/groups/mnulla/). Már a rendőrök is betaláltak, de azzal a lendülettel hagytak is minket festeni, szóval nyugis hely.  Elég ad-hoc dolgokat csinálok, szóval van mindenféle dolog. Matricák, sablonok, ilyenek. Van egy pár cucc bent a városban is, de nagyrészt legális dolgok. Öreg vagyok én már a futáshoz … magyarázkodni meg utálok.

 

Néhány munka GG-től:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GG linkjei :

Flickr

1 komment

Címkék: az ? mit gg látsz w35 wescozation latsz utcan utcán?

A bejegyzés trackback címe:

https://wescozation.blog.hu/api/trackback/id/tr251635457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lilakatlan 2010.01.04. 20:04:11

flicker oldalát érdemes átnézni... :O
süti beállítások módosítása