Mit látsz az utcán? - Nemteg

2010.01.14. 15:27 W35

Nemteg egy olyan figura, aki nem fél kimondani a véleményét.
Sem szóban, sem az utcán.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Kérlek mutasd be magad, és írd körül mivel foglalkozol.
Nemteg Karcsi vagyok, és szeretek grefitibe firkálni, meg ragasztgatni.




- Miért csinálod ezt? Mondhatjuk ezt a saját lázadásodnak?
Gyerekkorom óta rajzolok utcán, nincs különösebb oka, hogy ott (is) teszem, ugyanúgy szeretek "laponfirkálni" is. Előző miatt nem tekintem lázadásnak, elég szomorú, hogy a hatályos törvények, és az aktuális társadalmi megítélés szerint lázadásnak számíthat az ilyen tevékenység. Az utcai jelek azért általában őszintébbek, mint az egymásra taposós "galériás művészet".




- Hogyan kezdted ezt a fajta alkotást?
Egész kicsi voltam (kb. 140 cm/ 35 kg), mikor egy fél kanna, talált bordó neoluxal (ez egy régi festékmárka, nem tudom létezik-e még) megírtam az első kalligrafikus jelemet (egy írott nagy "D"-re emlékeztető vakarék lett), utána már kerestem az eszközt és az alkalmat. A kilencvenes évek közepétől, festettem pár "klasszik" rajzot, volt tag-em, meg ilyenek. A streetartnak nevezett dolgba kb. 2002-ben cseppentem bele. 





 - Mik voltak a meghatározó pontok?
A köztéri művészet mindig is érdekelt, az addigra (2002 körül) elszaporodó legális vizuális mocsok (fizetett hírdetések) többekkel együtt engem is zavart. Felmerült a kérdés, hogy az utcai jelek összessége, hogy határozhatja meg a közösen használt terek vizuális lehetőségeit, mind az "olvasás", mind az "írás" szempontjából.  A matricák, plakátok erre reflektáltak, akkoriban ütős volt olyan jelet látni, ami nem akar eladni semmit. Ez volt számomra az első olyan (nagy nyilvánosság előtt működő) jelhagyási mód, ahol paradigmaváltást éreztem az elitista, kanonizált művészettel-, és az önsztároló graffitivel szemben. Szimpatikus volt az alkotói homály, a névtelenség. Valószínüleg tévedtem ezzel kapcsolatban (logotagging, webcímek matricákon stb...), de nem gáz, ez van.




 - Melyik munkádra, vagy munkáidra vagy a legbüszkébb?
A legtöbb dolog amit csinálok, projektszerűen, egymással párhuzamosan működik. Több éve tart a konnektorozás, az egyszavas megtévesztő kampány, ezeket csinálni fogom a jövőben is. Ha nem is a kedvencem, de ars poeticám a felesleges csík projekt. Volt pár legális kollaboráció a MKKP-vel, Artbutikkal, ezek egész jól jöttek ki, legalább is sokat tudtunk nevetni közben. Igazából azt szeretem, ha meglepetésszerűen előkerül valami olyan firka, amiről elfelejtettem, hogy ott van (kevesebb sör- több Cavinton...).




 - Mostanság mivel foglalatoskodsz?
Összerakom a gyűjtésemet (fotók), remélem hamarosan letölthető lesz pdf-ben, esetleg egy szerzői kiadást is megér képeskönyv, vagy fanzin formában.





 - Különösen érdekel a véleményed a street art-ról. Mit gondolsz a hazai helyzetről?
Van elég inspiráció?
Mivel globális képződményről van szó, ami kihat az eszköz,- és motívumhasználatra, ezért a hazai dolgok sem különböznek sokban a külföldiektől, nagyon kevés a kivétel, szerintem felesleges "magyar street art"-ról, mint lokális jelenségről beszélni. Inspirációt mindenki magának talál, ki így, ki úgy, ehhez csak nyitott szem kell. Szeretem látni a rendhagyó eszközhasználatot, meg a szabadkézi (kalligrafikus) rajzok is fontosak.



 - Miket tervezel a jövőben? Lehet tudni?
Megtanulok vadászrepülőgépet vezetni, névtelenül fogok jótékonykodni, ha jobb idő lesz kimegyek a strandra.




 - Végül sorold fel miket is láthatunk tőled az utcán, szép számmal.
Flikeren, vagy a blogon látható majdnem minden, amit fontosnak tartok.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 komment

Címkék: nem az ? mit teg látsz nemteg w35 wescozation utcan

A bejegyzés trackback címe:

https://wescozation.blog.hu/api/trackback/id/tr181672127

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Demo · http://nepkoztarsasagot.blog.hu 2010.01.15. 08:54:49

ja, nemteg jól befoglalta a nyár utca környéki kocsmatengelyt, jókat szoktunk rajta derülni.

pacsi ember!
süti beállítások módosítása