Mit látsz az utcán? - Medox127

2009.12.20. 11:00 W35

 A sorozat első részében, egy fiatal magyar designer-el készítettem interjút-t

   

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  -Mesélj magadról. Mivel foglalkozol ?

Heló! 20 évesen taposom ki a hosszú utat magam előtt.
Pest és vidék között cikkázok ide-oda, jelenleg Budepesten tanulok grafika szakon. A későbbiekben szeretnék elvégezni egy komolyabb sulit is ilyen irányban, meglátjuk mi lesz belőle. Leginkább flyerek készítése és atipográfia érdekel,imádom a mocskos, piszkos grafikákat.

  -Ha jól tudom graffitivel és street art-al is foglalkoztál. Mikor kezdtél el ezzel foglalkozni ? Mik voltak a legfontosabb mérföldkövek a pályafutásodban?

Pályafutásnak semmiképp nem nevezném, inkább időtöltés, bohóckodás így visszatekintve. Sose voltam megelégedvea cuccaimmal, se falon, se semmi máson. Általános iskola 7. osztálya körül kezdtem el firkálgatni haverokkal, kaptak a füzetek, könyvek, wc-k, padok rendesen. "Barátok" jöttek-mentek, jó kis idő volt egyébként, de már okádni tudnék az egész szcénától. Persze akik akkoriban jót raktak, azoknál maradt is a szint, de az újak...
Famehajhász terror-bombing-trainkiller-yard major mindenki, leugatják a legál cuccokat,közbe szart se tudnak.
Olcsó stílusokat raknak krómmal napi szinten, nekem nem ez volt a graffiti. Az én szemembe az a king, aki szintet hoz legálon 6 színből és vason 2 színből egyaránt. Bár nem feltétlenül változott meg a writing, én is sokat változtam. Legjobb spanommal festettünk mindig, aztán ő abbahagyta bizonyos okokból, így én is hamar
befarsultam. Az ő véleménye mindig számított.
Mérföldkő? Nehéz kérdés. Egyre több writerrel, csapattal ismerkedtem meg és váltak mai napig is fontos emberré a szemembe. Minden új kontakt mérföldkő volt, mert tudtam, hogy bejön nekik az, amit csinálok és ez természetesen büszkeséggel töltött el. Behívtak közös szettekbe, nyári baráti jam-elésekbe, jó érzés volt. A street-art még mindig nagyon mozgat, imádok matricázgatni mindenfelé, van is jópár tervem ezzel kapcsolatban.


  -Végülis hogy lett belőled designer ?

Volt egy ultra ótvar PC-m itthon, azon kezdtem matricákat tervezni, mert elegem lett a manuálisan készített stickerekből. Jóval gyorsabban ment a "terjesztése" a digitális cuccoknak. Akkor kezdtem el a betűimet gépen, digitális formában is megrajzolni, asszem ez vezetett a tipográfia szeretetéhez. Azóta is imádok saját type-okat szerkeszteni vektorosan, aztán azt gyúrni tovább. Egyre jobban mozgatott a tervezőgrafika, sokat
olvastam, gyakoroltam, kérdezősködtem gyakorlottabb arcoktól, idővel fejlődött a dolog rengeteget, aztán jött a pályaválasztás. Mostanra minden napomat megpecsételi a alkotás, akár itthon vagyok, akár bent a suliba. Pestre kerülve pedig jött sok lehetőség, amikről régen álmodoztam. Van még ilyen bőven, igyekszem. :)

 

  -Mik a terveid a jövővel kapcsolatban ?

Suli, tanulás, fejlődés, egykori és jelenlegi célok elérése. A lehető legtöbb időt barátnőmmel tölteni és rajzolni rengeteget. A lehetőségeket, munkákat nem én alakítom, azt a sors hozza, de remélem sok ilyenben lesz részem a jövőben. Fotós barátommal Welczenbach Tomival viszek egy BrokenBone (www.brokenbone.hu) néven futó fantombrand-et, szeretném ezt is sokkal magasabb szintre emelni és számos közös munkát magam mögött tudni. Tervbe van egy teljes pólókollekció boltba
kerülése, de ez még rengeteg dolgotól függ, szóvaé törelmesen várok, csiszolgatom az ötleteket, mintákat. Szeretnék sok hazai művésszel közös dolgokat alkotni, ötletelni.


  -Van jövője a hazai graffiti és street artnak?

Mindenki saját sorsának kovácsa. A művészektől függ mit és hogyan alakítanak maguk körül. Több kollaboráció kellene mindték oldalról, összmunka, egymás tiszteletben tartása. Mindig lesznek tehetséges srácok, akik nyomulnak és viszik, a kúltúrát és lesznek szarok, akik hátráltatják. De hát a médiából értesülve, 2012 a világ vége ugyebár...no future(nevetés).

 


  -Fontosnak tartod azokat a kezdeményezéseket amik összefogják a streetart társadalmat ?

Persze, erre mindenképp szükség van. Úgy gondolom, aki nevesebb művész és számít a szava, tette az országban, az igenis fogja össze az álatala tehetségesnek tartott embereket és mozdítsák előre a dolgot. Van igény a rendezvényekre, jam-ekre, kiállításokra, magazin megjelenésekre, internetes portálokra.


  -Ezzel kapcsolatban tervek ?

Vannak, vannak. Egyedül nem megy semmi vagy csak nagyon nehezen. Szerencsére van mellettem jópár kreatív ismerős. Ötletek vannak, tettek még kevésbé, de ami késik nem múlik. Ha valaki felkeres ilyen ellegű dolgokkal kapcsolatban, akkor mindenképp a kezdeményezés mellett teszem le a voksom. Hajrá magyarok!

 

  -És végül mondd el mit láthatunk tőled az utcán ?

Nemrég jelent meg egy kedves zenész barátom kislemeze (Rapster-Holalemez EP), a borítóját én csináltam. Két héttel ezelőtt látott napvilágot a Garage Productions gondozásában Szimat(szerk.: Káva tag)-Cirkusz c. nagylemeze, aminek borítója szintén az én munkám. Az éven jön még a Káva(AKR, El Magico, Fura, Szimat) nagylemez,
jövőre a BMB nevű formáció LP-je az "én borítódesign-ommal". Emellett a debreceni Warning Party szóróit is én csinálom folyamatosan. Emellett folyamatosan jön ez-az. Pólóim megvásárolhatóak jelenleg két budapesti boltban, a S***p!-ban
és a H****g E*******a Shop-ban. Hamarosan teljes új káleksön, webshop stb.

Köszönöm a lehetőséget!

 

Pár munka medox-tól:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Linkek:

Flickr
Behance
 

 

1 komment

Címkék: az ? mit utcán látsz 127 w35 wescozation medox

A bejegyzés trackback címe:

https://wescozation.blog.hu/api/trackback/id/tr251608737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bys · http://unhub.com/bysman 2009.12.21. 21:15:40

Yo Medox, a dizájnról azé beszélhettetek volna még valamit. :) Ja, meg mi a faszé nem lehet egy blogon kimondani (leírni) bolt neveket? Ne vegyétek már át ezt a hülyeséget a tévéből, ott sincs értelme.
süti beállítások módosítása